Prosjekt management (G-Suite)

Prosjekt Management (med G-Suite)

1.Spor, oppdater, og samarbeid på prosjekt oppgaver:Lag dynamiske prosjekt planer og Gnatt kart i regnearket for å styre dine prosjekt, oppdrag og deadlines. Team medlemmer over hele verden kan oppdatere sin fremdrift direkte i regnearket slik at det hele tiden er oppdatert.

Lær hvordan: Regneark

2. Kommuniser med hele teamet ved å bruke kun en adresse: Når du trenger å dele info med ditt prosjekt team, lag en Gruppe email liste. Etter å ha lagt til medlemmene i gruppen, kan du sende oppdateringer og ressurser til alle på en gang. Med en email adresse.

Lær hvordan: Grupper

3. Styr prosjekt og tidsplaner for ulike grupper: Lag og del en Kalender for å holde alle oppdaterte: Prosjekt kalender for å holde orden på milepæler, deadline, påminnelser.reate, lagkalendere for møter, treninger, og ferier/fritider og mere. Her kan du også se hvem som er tilgjengelig.   Lær hvordan: Kalender

4. Lagre og del digitale ressurser på en sikke måte: Lagre dine prosjekt dokumenter, billeder, og andre i G-Drive, og del dem med ditt team. Deling av lagerplass i nettskyen, samt tilgangs kontroll gjør samarbeidet sikkert og enkelt. Enhver endring du gjør synkroniseres med nettskyen hvor alle innvloverte kan se up-to-date innhold.   Lær hvordan: Gdrive

5. Finn frem og organiser viktige email raskt: Arbeider du med flere prosjekter med forskjellige team? Merk visse email med stjerne som er viktige, eller la Gmail sin prioritet innboks automatisk sortere og prioritere dine meldinger for deg. Sett så opp filtere og merk spesifikke prosjekter slik at de er enklere å finne og svare på email.    Gmail

6. Lag presentasjoner som engasjerer: Lag slides presentasjoner for å dele dine tanker/ideer, og vis dine prosjekter med grafer og kart. Arbeider du med et distribuert lag bruk innebygget skjerm deling i videokonferanser, for å presentere lag medlemmer som er lokalisert andre steder.    Slides    Hangout


7. Bygg en prosjekt side: Bygg en hub med prosjekt sider som inneholder oppdateringer, tidslinjer leveranser, kalendere og dukumenter på samme sted. Ditt team har da en organisert, ett sted for alt det som er viktig i prosjektet, og alle deltagere i prosjektet kan aksessere disse sidene når de vil, fra hvilket som helst utstyr de måtte ha.   Sites

8. Lag og samarbeid på dokumentene: Lag møte agendaer, prosjekt forslag,eksklusive rapporter og mere i Docs. Du kan editere dokumentene sammen i sanntid, prate innenfor filer og motta målrettet tilbakemeldinger med kommentarer og forslag. Bruk revisjons historien for å se hvem som gjorde endringer eller se tilbake på tidligere versjoner.   Docs

9. Ha video møter med laget ditt

Arranger Hangouts video møter med andre i teamet når der er behov, fra pc,nettbrett eller mobil. Her sparer du penger på å unngå reiser, mens du har fortsatt fordelen med ansikt til ansikt kontakt.  Hangouts

10. Forbered medlemmer på møter: La medarbeidere se relevante filer før møte slik at alle er forberedt og kan bidra med ideer. Send måteinnkallinger i kalenderen, og legg til dokumenter, regneark, presentasjoner, osv.  Calender

Social Media Matters

Google Analytics hjelper med bedre innholds markedsføring.

FacebookG+Twitter

Hvis du lager innhold som er relevant for folk og publiserer det på sosiale medier er du engasjert i innholds markedsføring. Sosiale media er en stor del av innholds markedsføringen. IM involverer det å lage og dele eller distribuere verdifullt innhold. Målet er å posisjonere ditt varemerke eller forretning som en autoritet eller leder i en spesiell nisje, og å drive trafikk til din forretning eller merkevare.

Hvis du selger eiendommer, vil du ha objektiv informasjom om markedet, renter, og trender, nabolag og nyheter om området, landskap og dekor trender. Folk vil da på sikt anse deg for en ekspert på området, en ekspert på et gitt marked, og vil besøke din blogg eller nettside gjentagne ganger. Og i tillegg forbedre ditt omdømme ytterligere ved å legge ut godt innhold som tiltrekker engasjerte brukere, som igjen kan generere kunder.

Så hvordan vet du hvilke innhold som virker?

Hvis du vil ha innsyn i hva som virker kan Google Analytics hjelpe deg til bli bedre kjent med ditt publikum.

Spor engasjement. Følg med på ting som kommentarer og konverseringer. Ber du em en handling i dine posteringer? Ber du folk om å klikke på en lenke eller fylle ut et skjema? Og gjør de det du ber om?

Følg med på Google Analytics. You can analyze your site traffic and see things like page views on individual blog posts. Learn which keywords people are using to find you and which sites they are using to find you. Track your traffic coming from social sites. See where your blog traffic comes from. Use this data to tailor future content to be more like your top performing pieces of content.

Følg med på Sosial Deling. Blir dine poster, foto eller Tweets delte? Er innholdet ditt godt nok til at folk vil dele det med andre?

Google Analytics er et kraftig verktøy, men det kan være overveldende komplisert. Men du kan bruke kun noen få nøkkel steder for å få nødvendig innsikt.

Ved å bruke Google Analytics, kan du få innsikt i hvor godt dine nettsider er optimalisert. Gå til “Behavior” og “Site Speed.” Her kan du ser hvor hurtig dine nettsider laster opp i nettleseren til kundene. Har du tenkt på at innholdet ditt kan gjøre dine nettsider tregere? Hvis dine billeder ikke er dimensjonert riktig, (at de er større enn nødvendig) eller at de ikke er i det foretrukne formatet .jpg, .png eller .gif. Dårlig hastighet hos din HOST leverandør kan også gi dårligere hastighet på dine sider.

Ettersom du gjør mere av det som virker, er det naturlig at du vil få mere oppmerksomhet på Web og de sosiale nettsteder. Videre er det din oppgave å konvertere besøkende til kunder.

Hvordan Bruke Hashtag

Hashtags Bygger samfunn hvor man deler innhold med andre.

Collaborative Communities. (Samfunn som samarbeider)

Hashtag er ankeret i den sosiale media revolusjonen. En enkel hashtag (#) kopler en konversasjon på tvers mellom Instagram, Pinterest, Twitter, Facebook og Google+. Fra slike konversasjoner kan et samfunn (community) raskt dannes; Folk med felles interesser kan forenes i et slikt samfunn. Det er også på slike steder at firmaer utfører sine beste markeds undersøkelser.

Når du ikke kan være fysisk tilstede, kan du allikevel slutte deg til en konversasjon, Takket være hashtag. Å være en del av en konversasjon før, iløpet av og etter et møte (event) gir en total erfaring.

Bygg ditt samfunn på din kunnskap og erfaring. Med en slik holdning kan vi trasformere hvordan vi mottar informasjon og hvordan vi kommuniserer vår kunnskap.

Bruk Google+ Hashtags for bedre synlighet

Bruk Google+ hashtags for å nå flere mennesker.

Det gjør det enklere for folk å oppdage ditt innhold, også når de ikke er i dine sirkler. Denne tilleggs eksponeringen gir deg større rekkevidde, mere eksponering.

Google+ hashtags er viktig for å nå et bredere publikum. Men, å bruke riktig hashtag kan virke eller ødelegge denne sosiale taktikken, så bruk tid til å tagge dine egne oppdateringer framfor å la Google gjøre dette automatisk for deg. Men husk at å tagge for mye blir regnet som spam, spesiellt når hashtaggen ikke er relevant til innholdet.

Hashtags er viktig for å finne ting på Google+ – det handler om hvordan folk kan utforske et emne og lære om andres interesserer seg for de samme tingene. Google+ kan legge hashtags automatisk til dine poster basert på tekst eller billeder. Du kan legge til dine egne ved å trykke # tegnet framfor order du vil bruke (ingen mellomrom), ordet blir da en klikkbar link.

Typer Hashtag; hvem passer til din forretning? Der er tre hovedtyper å velge  mellom.
1) Kampanje/merkevare hashtags
2) Innholds hashtags
3) Trend hashtags