Social Media Matters

Google Analytics hjelper med bedre innholds markedsføring.

FacebookG+Twitter

Hvis du lager innhold som er relevant for folk og publiserer det på sosiale medier er du engasjert i innholds markedsføring. Sosiale media er en stor del av innholds markedsføringen. IM involverer det å lage og dele eller distribuere verdifullt innhold. Målet er å posisjonere ditt varemerke eller forretning som en autoritet eller leder i en spesiell nisje, og å drive trafikk til din forretning eller merkevare.

Hvis du selger eiendommer, vil du ha objektiv informasjom om markedet, renter, og trender, nabolag og nyheter om området, landskap og dekor trender. Folk vil da på sikt anse deg for en ekspert på området, en ekspert på et gitt marked, og vil besøke din blogg eller nettside gjentagne ganger. Og i tillegg forbedre ditt omdømme ytterligere ved å legge ut godt innhold som tiltrekker engasjerte brukere, som igjen kan generere kunder.

Så hvordan vet du hvilke innhold som virker?

Hvis du vil ha innsyn i hva som virker kan Google Analytics hjelpe deg til bli bedre kjent med ditt publikum.

Spor engasjement. Følg med på ting som kommentarer og konverseringer. Ber du em en handling i dine posteringer? Ber du folk om å klikke på en lenke eller fylle ut et skjema? Og gjør de det du ber om?

Følg med på Google Analytics. You can analyze your site traffic and see things like page views on individual blog posts. Learn which keywords people are using to find you and which sites they are using to find you. Track your traffic coming from social sites. See where your blog traffic comes from. Use this data to tailor future content to be more like your top performing pieces of content.

Følg med på Sosial Deling. Blir dine poster, foto eller Tweets delte? Er innholdet ditt godt nok til at folk vil dele det med andre?

Google Analytics er et kraftig verktøy, men det kan være overveldende komplisert. Men du kan bruke kun noen få nøkkel steder for å få nødvendig innsikt.

Ved å bruke Google Analytics, kan du få innsikt i hvor godt dine nettsider er optimalisert. Gå til “Behavior” og “Site Speed.” Her kan du ser hvor hurtig dine nettsider laster opp i nettleseren til kundene. Har du tenkt på at innholdet ditt kan gjøre dine nettsider tregere? Hvis dine billeder ikke er dimensjonert riktig, (at de er større enn nødvendig) eller at de ikke er i det foretrukne formatet .jpg, .png eller .gif. Dårlig hastighet hos din HOST leverandør kan også gi dårligere hastighet på dine sider.

Ettersom du gjør mere av det som virker, er det naturlig at du vil få mere oppmerksomhet på Web og de sosiale nettsteder. Videre er det din oppgave å konvertere besøkende til kunder.

Hvordan Bruke Hashtag

Hashtags Bygger samfunn hvor man deler innhold med andre.

Collaborative Communities. (Samfunn som samarbeider)

Hashtag er ankeret i den sosiale media revolusjonen. En enkel hashtag (#) kopler en konversasjon på tvers mellom Instagram, Pinterest, Twitter, Facebook og Google+. Fra slike konversasjoner kan et samfunn (community) raskt dannes; Folk med felles interesser kan forenes i et slikt samfunn. Det er også på slike steder at firmaer utfører sine beste markeds undersøkelser.

Når du ikke kan være fysisk tilstede, kan du allikevel slutte deg til en konversasjon, Takket være hashtag. Å være en del av en konversasjon før, iløpet av og etter et møte (event) gir en total erfaring.

Bygg ditt samfunn på din kunnskap og erfaring. Med en slik holdning kan vi trasformere hvordan vi mottar informasjon og hvordan vi kommuniserer vår kunnskap.

Bruk Google+ Hashtags for bedre synlighet

Bruk Google+ hashtags for å nå flere mennesker.

Det gjør det enklere for folk å oppdage ditt innhold, også når de ikke er i dine sirkler. Denne tilleggs eksponeringen gir deg større rekkevidde, mere eksponering.

Google+ hashtags er viktig for å nå et bredere publikum. Men, å bruke riktig hashtag kan virke eller ødelegge denne sosiale taktikken, så bruk tid til å tagge dine egne oppdateringer framfor å la Google gjøre dette automatisk for deg. Men husk at å tagge for mye blir regnet som spam, spesiellt når hashtaggen ikke er relevant til innholdet.

Hashtags er viktig for å finne ting på Google+ – det handler om hvordan folk kan utforske et emne og lære om andres interesserer seg for de samme tingene. Google+ kan legge hashtags automatisk til dine poster basert på tekst eller billeder. Du kan legge til dine egne ved å trykke # tegnet framfor order du vil bruke (ingen mellomrom), ordet blir da en klikkbar link.

Typer Hashtag; hvem passer til din forretning? Der er tre hovedtyper å velge  mellom.
1) Kampanje/merkevare hashtags
2) Innholds hashtags
3) Trend hashtags

Profesjonell SEO er gratis

Google sitt optimaliserings verktøy «OPTIMIZE» er nå gratis.

For å hjelpe forretninger og personer med optimaliseringen av sine nettsteder, lanserte Google en tid tilbake et verktøy, enterprize-class A/B testing og personalisering. Eller Google Optimize 360. Som det viste seg å være et stort behov for. Verktøyet er nå gratis for alle.

Enkel å implementere

En oversikt viser at 45% av mindre og medium forretninger optimaliserer med såkalt A/B testing. De mest valige grunnene til dette er mangel på ansatte og kompetanse for å starte på et slikt arbeid. Hvis du er en del av denne 45 prosent andelen er Optimize bra for deg. Optimize er bra for små og mellomstore firmaer som vil ha effektiv testing, men ikke har budsjett eller folk til dette.

Optimize er enkel å sette opp og hvemsomhelst kan gjøre det. Det er bygget på toppen av Analytics, så hvis du er en Analytics bruker er det kun en enkelt linje med kode å implementere for å være oppe å gå med Optimize, og noen få klikk til og du er igang.

Enkel å bruke
Er du bekymret for at du må ansette noen til å gjøre A/B testing? Eller frustrert over mangel på kunnskap for å gjøre dette delv? Det trenger du ikke å være. Optimize visual editor er en WYSIWYG (what-you-see-is-what-you-get) editor slik at du kan forandre på din nettside med fungsjonen «dra og slipp». Mere avanserte brukere vil sette pris på mulighetene til å editere rå HTML, legge til JavaScript eller CSS regler direkte inn i editoren. Avaserte mulighter for målretting i Optimize gjør at du kan gi den riktige kunnskapen til de riktige brukerne. Du har også fleksibel URL målrettings muligheter for å lage enkle eller komplekse regler for sidene du vil at ekperimentene skal kjøres.

Enkel å forstå
Optimize kalkulerer resultater basert på dine eksisterende Analytics målinger og dataved å bruke avanserte Bayesian methoder, slik at rapportene viser nøyaktig hva du må gjøre for å ta bedre og hurtigere avgjørelser. Oversikt rapporteringen er også forbedret slik at man kan raskt se hvordan et eksperiment har innvirkning på det du vil måle, enten det er handel, sidevisninger eller annet du vil spore i Analytics.

Hva venter du på? Prøv det her, det er gratis!