Hvordan Bruke Hashtag

Hashtags Bygger samfunn hvor man deler innhold med andre.

Collaborative Communities. (Samfunn som samarbeider)

Hashtag er ankeret i den sosiale media revolusjonen. En enkel hashtag (#) kopler en konversasjon på tvers mellom Instagram, Pinterest, Twitter, Facebook og Google+. Fra slike konversasjoner kan et samfunn (community) raskt dannes; Folk med felles interesser kan forenes i et slikt samfunn. Det er også på slike steder at firmaer utfører sine beste markeds undersøkelser.

Når du ikke kan være fysisk tilstede, kan du allikevel slutte deg til en konversasjon, Takket være hashtag. Å være en del av en konversasjon før, iløpet av og etter et møte (event) gir en total erfaring.

Bygg ditt samfunn på din kunnskap og erfaring. Med en slik holdning kan vi trasformere hvordan vi mottar informasjon og hvordan vi kommuniserer vår kunnskap.

Bruk Google+ Hashtags for bedre synlighet

Bruk Google+ hashtags for å nå flere mennesker.

Det gjør det enklere for folk å oppdage ditt innhold, også når de ikke er i dine sirkler. Denne tilleggs eksponeringen gir deg større rekkevidde, mere eksponering.

Google+ hashtags er viktig for å nå et bredere publikum. Men, å bruke riktig hashtag kan virke eller ødelegge denne sosiale taktikken, så bruk tid til å tagge dine egne oppdateringer framfor å la Google gjøre dette automatisk for deg. Men husk at å tagge for mye blir regnet som spam, spesiellt når hashtaggen ikke er relevant til innholdet.

Hashtags er viktig for å finne ting på Google+ – det handler om hvordan folk kan utforske et emne og lære om andres interesserer seg for de samme tingene. Google+ kan legge hashtags automatisk til dine poster basert på tekst eller billeder. Du kan legge til dine egne ved å trykke # tegnet framfor order du vil bruke (ingen mellomrom), ordet blir da en klikkbar link.

Typer Hashtag; hvem passer til din forretning? Der er tre hovedtyper å velge  mellom.
1) Kampanje/merkevare hashtags
2) Innholds hashtags
3) Trend hashtags

Profesjonell SEO er gratis

Google sitt optimaliserings verktøy «OPTIMIZE» er nå gratis.

For å hjelpe forretninger og personer med optimaliseringen av sine nettsteder, lanserte Google en tid tilbake et verktøy, enterprize-class A/B testing og personalisering. Eller Google Optimize 360. Som det viste seg å være et stort behov for. Verktøyet er nå gratis for alle.

Enkel å implementere

En oversikt viser at 45% av mindre og medium forretninger optimaliserer med såkalt A/B testing. De mest valige grunnene til dette er mangel på ansatte og kompetanse for å starte på et slikt arbeid. Hvis du er en del av denne 45 prosent andelen er Optimize bra for deg. Optimize er bra for små og mellomstore firmaer som vil ha effektiv testing, men ikke har budsjett eller folk til dette.

Optimize er enkel å sette opp og hvemsomhelst kan gjøre det. Det er bygget på toppen av Analytics, så hvis du er en Analytics bruker er det kun en enkelt linje med kode å implementere for å være oppe å gå med Optimize, og noen få klikk til og du er igang.

Enkel å bruke
Er du bekymret for at du må ansette noen til å gjøre A/B testing? Eller frustrert over mangel på kunnskap for å gjøre dette delv? Det trenger du ikke å være. Optimize visual editor er en WYSIWYG (what-you-see-is-what-you-get) editor slik at du kan forandre på din nettside med fungsjonen «dra og slipp». Mere avanserte brukere vil sette pris på mulighetene til å editere rå HTML, legge til JavaScript eller CSS regler direkte inn i editoren. Avaserte mulighter for målretting i Optimize gjør at du kan gi den riktige kunnskapen til de riktige brukerne. Du har også fleksibel URL målrettings muligheter for å lage enkle eller komplekse regler for sidene du vil at ekperimentene skal kjøres.

Enkel å forstå
Optimize kalkulerer resultater basert på dine eksisterende Analytics målinger og dataved å bruke avanserte Bayesian methoder, slik at rapportene viser nøyaktig hva du må gjøre for å ta bedre og hurtigere avgjørelser. Oversikt rapporteringen er også forbedret slik at man kan raskt se hvordan et eksperiment har innvirkning på det du vil måle, enten det er handel, sidevisninger eller annet du vil spore i Analytics.

Hva venter du på? Prøv det her, det er gratis!

Annonsering på Facebook

Facebook Vokser Raskt

Markedsføring er nøkkelen til suksess for enhver business. Hvis du planlegger å starte en forretning er det viktig at du har en markedsførings strategi på plass. Du bør prøve en markedsførings kanal om gangen og se på ROI:(return of innvestment) parameteret, om du kan fortsette eller endre til noe annet.

Facebook er en annonserings kanal som vokser raskt nå.

Her er noen grunner til at det er fornuftig for forretniger å ta i bruk sosial media giganten Facebook for å annonsere sine produkter.

Tilpasset og Målrettet Publikum

Facebook annonseringen er bygget rundt og for et spesifikk publikum. Av denne grunn er det at Facebook Custom Audience Tool kan fungere fantastisk. Med dette verktøyet kan markedsførere laste opp lister med kontakter, som e-mail adresser, telefon nummer slik at man kan målrette visse annonser mot et publikum. Dette er perfekt for entrepenører med en liten kundeliste på noen hundre personer, til de store foretakene med fler hundre tusen kunder.

Se på det siste valget i USA. Donald Trump vant valget med 150 millioner dollar kampanje på Facebook og Instagram i de siste ukene av valgkampen. Teamet til Trump lastet opp sin database med velgere, (Prosjekt Alamo), som inneholdt identitets profilen til 220 millioner amerikanere. Dette favoriserte Trump framfor Hillary Clinton i de siste tiden før valget. Den 8 November ble det målt rekordlav oppslutning til demokratene på meningsmålinger. Noe som tilskriver The Alamo Project) til Trump.

Maksimum synlighet til minimum kostnader

Planlegger du å etablere en online forretning, må du bygge der hvor folk er. For øyeblikket er Facebook nr3 som den mest folkerike stedet på web, med 1,79 milliarder aktive brukere pr måned. Å annosere på Facebook er til sammenligning billigere enn på Google, og Facebook video er også billigere enn Youtube.

Søk viser at kunder bruker 90% av tiden på mobile enheter apper og her er Facebook i ledelsen, og er dermed den største nedlastings plattformen 2016. Skjønt du bør ikke bruke alle annonse pengene dine på Facebook annonsering, men størrelsen på Facebook er for stor til å ignorere.

Facebook Live

Video er den udiskutable favoritten i forhold til kunde engasjement og deling. Facebook Live ble introdusert i 2015 og har tatt nettet med storm. Her er det mulig for brukere å legge ut live videoer og dele dem med venner.

Det er flere måter å utnytte dette på for businesses.

  • Skape en bakgrunns erfaring for kunder.
  • Vise en kort presentasjon av nye produkter og oppdateringer.
  • Promotere presentasjoner /hendelser.
  • Svare på spørsmål.

Folk bruker 3 ganger lengre tid på videoer enn annet innhold. Med dette i mente viser at det er viktig å innkludere Facebook i markedsføringen.

Chatbots (Program som simulerer konversering med mennesker)

Chatbots har nå en milliard aktive brukere pr måned. Mange forretninger prøver å dra nytte av dette på Facebook messenger, å kommunisere med sine kunder via denne kanalen. Når flere og flere selger sine varer direkte via Facebook kan dette bli en «game changer». Plattformen vil fortsette å øke i antall brukere. Med chatbots kan du sende strukturerte meldinger med fotos og en «be om en handling knapp»

Rask tilbakemelding

I «gamle dager», når firmaer skulle ha kontakt med sine kunder, for tilbakemeldinger på produkter og tjenester, måtte de gjøre dette med direkte mail, avstemminger (polls) elle å ty til telefonen. De dager er over og man trenger bare sosiae media til dette. På Facebook kan man bare postere et spørsmål og lene seg tilbake og vente på svar, eller se på kommentarene.

Tiden er noe av det mest verifulle i business. Facebook er ypperlig for å få et inntrykk av firmaets produkt image og de kan dermed raskt se hva som virker og hva som ikke virker.

Forbruker Psykologi

En av de store fordelene med Facebook (og for så vidt andre Sosiale kanaler) er at det gir deg en stemme som blir hørt. Du deler meninger om produkter og tjenester, du deler informasjon om andre firmaer i ditt eget nettsamfunn ganske enkelt ved å trykke på «Like» knappen.

Vekst

Facebook vokser seg større dag for dag og antall brukere har doblet seg på 4 år. Så fremtiden ser lys ut, fordi der vil v’re flere brukere som du kan vise ditt innhold til og annonseringen vil dermed bli bedre og billigere. Bare det siste året har Facebook lagt til mange nye fungsjoner som:

  • Facebook Live Vide
  • Facebook Professional Services
  • Facebook at Work
  • Improved Search
  • Uber/Lyft integration
  • Facebook Shopping Tab
  • Instant Articles
  • Facebook Events
  • Non-profit crowdfunding
  • Music Stores

Det er spennende tider for Facebook, Forretnings eiere og entrepenører som bør adoptere disse nye fungsjonene i Facebook og vurdere dette til en viktig del av deres markedsførings strategi. Det er ingen grunn til å tvile på at Facebook er kommet for å bli, så hold ører og øyne åpne for nye fungsjoner fremover.