Hvordan Bruke Hashtag

Hashtags Bygger samfunn hvor man deler innhold med andre.

Collaborative Communities. (Samfunn som samarbeider)

Hashtag er ankeret i den sosiale media revolusjonen. En enkel hashtag (#) kopler en konversasjon på tvers mellom Instagram, Pinterest, Twitter, Facebook og Google+. Fra slike konversasjoner kan et samfunn (community) raskt dannes; Folk med felles interesser kan forenes i et slikt samfunn. Det er også på slike steder at firmaer utfører sine beste markeds undersøkelser.

Når du ikke kan være fysisk tilstede, kan du allikevel slutte deg til en konversasjon, Takket være hashtag. Å være en del av en konversasjon før, iløpet av og etter et møte (event) gir en total erfaring.

Bygg ditt samfunn på din kunnskap og erfaring. Med en slik holdning kan vi trasformere hvordan vi mottar informasjon og hvordan vi kommuniserer vår kunnskap.

Bruk Google+ Hashtags for bedre synlighet

Bruk Google+ hashtags for å nå flere mennesker.

Det gjør det enklere for folk å oppdage ditt innhold, også når de ikke er i dine sirkler. Denne tilleggs eksponeringen gir deg større rekkevidde, mere eksponering.

Google+ hashtags er viktig for å nå et bredere publikum. Men, å bruke riktig hashtag kan virke eller ødelegge denne sosiale taktikken, så bruk tid til å tagge dine egne oppdateringer framfor å la Google gjøre dette automatisk for deg. Men husk at å tagge for mye blir regnet som spam, spesiellt når hashtaggen ikke er relevant til innholdet.

Hashtags er viktig for å finne ting på Google+ – det handler om hvordan folk kan utforske et emne og lære om andres interesserer seg for de samme tingene. Google+ kan legge hashtags automatisk til dine poster basert på tekst eller billeder. Du kan legge til dine egne ved å trykke # tegnet framfor order du vil bruke (ingen mellomrom), ordet blir da en klikkbar link.

Typer Hashtag; hvem passer til din forretning? Der er tre hovedtyper å velge  mellom.
1) Kampanje/merkevare hashtags
2) Innholds hashtags
3) Trend hashtags

Leave a Reply