Social Media Matters

Google Analytics hjelper med bedre innholds markedsføring.

FacebookG+Twitter

Hvis du lager innhold som er relevant for folk og publiserer det på sosiale medier er du engasjert i innholds markedsføring. Sosiale media er en stor del av innholds markedsføringen. IM involverer det å lage og dele eller distribuere verdifullt innhold. Målet er å posisjonere ditt varemerke eller forretning som en autoritet eller leder i en spesiell nisje, og å drive trafikk til din forretning eller merkevare.

Hvis du selger eiendommer, vil du ha objektiv informasjom om markedet, renter, og trender, nabolag og nyheter om området, landskap og dekor trender. Folk vil da på sikt anse deg for en ekspert på området, en ekspert på et gitt marked, og vil besøke din blogg eller nettside gjentagne ganger. Og i tillegg forbedre ditt omdømme ytterligere ved å legge ut godt innhold som tiltrekker engasjerte brukere, som igjen kan generere kunder.

Så hvordan vet du hvilke innhold som virker?

Hvis du vil ha innsyn i hva som virker kan Google Analytics hjelpe deg til bli bedre kjent med ditt publikum.

Spor engasjement. Følg med på ting som kommentarer og konverseringer. Ber du em en handling i dine posteringer? Ber du folk om å klikke på en lenke eller fylle ut et skjema? Og gjør de det du ber om?

Følg med på Google Analytics. You can analyze your site traffic and see things like page views on individual blog posts. Learn which keywords people are using to find you and which sites they are using to find you. Track your traffic coming from social sites. See where your blog traffic comes from. Use this data to tailor future content to be more like your top performing pieces of content.

Følg med på Sosial Deling. Blir dine poster, foto eller Tweets delte? Er innholdet ditt godt nok til at folk vil dele det med andre?

Google Analytics er et kraftig verktøy, men det kan være overveldende komplisert. Men du kan bruke kun noen få nøkkel steder for å få nødvendig innsikt.

Ved å bruke Google Analytics, kan du få innsikt i hvor godt dine nettsider er optimalisert. Gå til “Behavior” og “Site Speed.” Her kan du ser hvor hurtig dine nettsider laster opp i nettleseren til kundene. Har du tenkt på at innholdet ditt kan gjøre dine nettsider tregere? Hvis dine billeder ikke er dimensjonert riktig, (at de er større enn nødvendig) eller at de ikke er i det foretrukne formatet .jpg, .png eller .gif. Dårlig hastighet hos din HOST leverandør kan også gi dårligere hastighet på dine sider.

Ettersom du gjør mere av det som virker, er det naturlig at du vil få mere oppmerksomhet på Web og de sosiale nettsteder. Videre er det din oppgave å konvertere besøkende til kunder.

Leave a Reply