Om Innholds Markedsføring

Innhold Markedsføring

(Content Marketing)

Hvorfor bør nye mindre foretak drive med innhold markedsføring?

Enhver industri har sin egen historie. En beskrivelse av sin business harde oppstart og de seiere/nederlag de har gått igjennom. Et publikum blir mere interessert når de leser slike historier på nettet. De blir deltagere og deler og kommenterer slike historier på sosiale media sider.

Når det gjelder De Sosiale Media nettstedene er der ingen tvil om at de har stor innflytelse på det digitale markedet. Den sosiale mediahypen og den`s vekst har inspirert nye og eksisterende markedsførere til å finne nye måter å drive innhold markedsføring på.

Folk som starter firmaer på nettet fokuserer mer på innhold markedsføring og mindre på de tradisjonelle markedsførings metodene da de finner det vanskelig å finne sine merkevarer på de gamle media, da de ikke har kapital til å konkurrere mot de store foretakene.

Så for å opprettholde sitt varemerke’s popularitet i et slik konkurranseutsatt og utfordrende online marked, har de utviklet en bedre metode av innhold markedsføring. Men vi kan ikke underslå at innhold markedsføringen er nå konge i den digitale verden. Den er nå tatt ibruk av både de store foretakene, samt små og mellomstore firmaer.

Hvordan administrer firmaer sine merkevarer? Ved hjelp av innhold markedsføring som et nøkkel instrument i å promotere sine merkeprodukter på nettet. Nå prøver businesser å nå flere målgrupper med riktig bruk av innhold markedsføring. Dette er nøkkel instrumentet i annonsering av produkter på nettet og en enkel måte å bli kjent virtuelt ved å postere innhold som distribueres via sosiale media osv. Innhold markedsførere hjelper firmaer å lage verdifullt innhold som er verd å vise frem og som er relevant til hva målgruppen’s interesser.

Hvis du er et lite firma som strever med å sikre deg en plass i markedet på web, ta da markedsføringen din videre ved å utforske nye metoder og teknikker ved å ta ibruk innhold markedsføring. Dette kan du gjøre ved å installere og ta ibruk en blogg, laste innholdet eller en link til innholdet ditt opp på de ulike sosiale media programmet som: Twitter, Facebook, Google+, Linkedin….og mange flere.

Før innhold legges ut bør man gå igjennom hovedbudskapet, som bør handle om dine kunder, linking og mindre om din merkevare. (Innholdet må være mere spesifikt om kunder enn om dine egne merkevarer). Etterhvert som du markedsfører di virtuelle tilstedeværelse mer tydelig, bør innholdet du presenterer reflektere din merkevare på en måte som dine kunder forstår og legger merke til for slik skaper du tillit og viser at din forretning er til å stole på. Slik får du loyale kunder.

Innhold markedsføring er også et nøkkelverktøy for mindre foretak i en oppstart fase som kan gi følgende fordeler og oppsummeres slik:

  • Utdanne og skape bevissthet for deres produkter og deres nøkkelprospekt.
  • Engasjere et større publikum ved å postere innhold på sine nettsider og/eller på de sosiale nettstedene.
  • Utforske og forbedre sin markedsførings business bedre ved å levere eller laste opp relevant innhold. (Noe som er meget kostnads effektivt).

Med en god plan og styring av innholds markedsføring har det vist seg å gi store fordeler til mindre foretak i en oppstartfase. Det er enkelt å planlegge slik markedsføring men de fleste markedsførere feiler i det å få god respos på det utarbeidet innholdet. Dette skjer oftest på grunn av feil distribusjon på nettet.

Publikummet finner ikke innholdet relevant. Dårlig formulert innhold, med grammatikk feil kan forårsake feil trafikk (feil publikum) og kan resultere i et dårligt rykte, som resulterer i at folk forlater nettstedet.

Svaret er at hvis du opplever slike problemer, kan du prøve infographics*, (som lar deg formulere et budskap ved hjelp av grafikk og tekst). Animasjon og legge til video eller foto linker som gjør det mere virkelig og engasjerende. Du kan også engasjere en tredje part person som er god til å skrive, som kan styre innholdet du vil ha på nettet.

  • Der er mange gratis verktøy på nettet som er til hjelp når man lager infographics.

Skaff deg ditt eget sted på nettet.