Sosiale Signal er handlingen som utføres av Web brukere for å verdsette en nettsides innhold på tvers av hele nettet.
|
Sosiale signaler på web er et utrykk som beskriver enhver aktivitet av brukere som sender web innhold på tvers av plattformer, ved hjelp av Facebook likes og shares, Google +1 og Twitter`s re-tweet er alle å betrakte som sosiale signaler.
|
|
(+ og @) Mention or tag People Å nevne folk i dine innlegg ved å bruke + tegnet i forkant av navnet på Google+,og (At, @,) på Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Linkedin og også Google+, genererer en melding til vedkommende du nevner og de vil kunne lese din postering eller innlegg. Eks: +Navn på Google+ eller @Navn på Google+ og de andre nettverkene)
|
|
Facebook - Links & Shares
Twitter - Retweet
Google+ - +1
Pinterest - Pins |
|
Betydningen av Sosiale signal
- Indikerer tillit fra et målrettet publikum
- Det er en måte å fortelle Google at folk ikke bare læser dine poster og artikkler men også liker det de leser
- Hjelper Google å forstå hva som er best for brukerne: Når 2 nettsteder publiserer 2 artikkler med samme tema, er det de sosiale signalene som identifiserer hvem som er den beste.
- Sosiale signal som innvirker på rangeringen til nettstedet i søkemotorene
Sosiale signal som innvirker på rankingen til nettsider.
Google+ +1
-
Mengden av +1
-
Innflytelse av +1 (Typen brukere)
-
Vekste hastighet (av +1 over en periode)Antall Add`s og Share (folk som følger deg)
-
Add og Share hastighet (hvor mange mennesker som deler ditt innhold og hvor raske de er til å dele)
Twitter
- Totalt antall følgere, mentions, retweets på Twitter
- Reputation og the followers, mentions og retweets
- Hastigheten på Tweets er viktig
Facebook
- Totalt antall Shares og Likes på Facebook ( Shares er viktigere enn Likes)
- Anatall kommentarer på Facebook
- Authority (i nettverket) på de som deler, liker og kommenterer
- Likes, Shares - Vekst-hastighet
Pinterest
- Totalt antall Pins og re-Pins på Pinterest
- Pins og re-Pins netthasighet (hvor ofte og rasket man trykker pins etter publisering)
- Totalt antall kommentarer på Printerest