Hvordan få flere følgere til Google Pluss

 

Det Ultimate Sosiale Nettverk

Google integrerer Google+ posteringer nå inn i søke resultatene og med over 500 millioner aktive brukere pr måned, er Google+ virkelig verd å prioritere i dine Sosiale Media markedsføring aktiviteter. Også om du er ny i Google pluss er der mange muligheter du kan få mange følgere raskt i dette nettverket.

  Google+ har mange SEO fordeler. Din Google+ profil vises i søkeresultatene, dette gir mer synlighet til de som har en profil på Googe+. Google+ er ideell for promotering av informasjon om din forretning, så vel som å få kontakt med andre i relaterte industrier. For å få maksimum effekt i sosiale søkeverktøy, må din Google+ profil optimaliseres, og bruke mulighetene for ytterligere innlegging av informasjon benyttes. Emner som er trendy og kommende seminarer er alltid viktig å vite om. På Google+ vil du alltid være den som vet i teknologiutviklingen.

G+ Profil

 

(Den menneskelige faktor inn i Ranking)

  Google Authorship er en innretning (algoritme) som gjør at Google assosierer innhold til en bestemt person, som viser et passfoto knyttet til artikkelen i et søkeresultat. Du kan linke innhold du publiserer på et spesifikt domene (slik som din blogg eller en nettside du er aktiv på) til din Google+ profil, og søkeresultater vil vise ditt foto med teksten.

 

Discovey Option

Bygg segmenterte sirkler for å motte anbefalinger om de riktige siden og brukerne du bør følge.

 

 

Sjekk hvem som er påvirkere (Influecers)

Sjekk about seksonen på en persons side for å se hvem som er følgere

Posts

Sjekk listen av folk som har engasjert seg i populære poster. Bruk engagement på postene for å finne ut hvem som er interessert i samme tema.

Sirkler

Segmenter sirklene for å forhindre overbelastning av informasjon. Kontakt følgere dirkte i spesifikke emner

Post synlig innhold'

Billeder, Video og infographics som er relevant og stimulerer til engasjemang

Hanshtag

Bruk hashtag så finner du relevante posteringer, du kan følge pågående konversasjoner og se etter trendy temaer

Communities og Hangouts

Delta i communities og hangouts for å bli engasjert og få kontakt med andre brukere som er relevante til det du driver med

Record Hangouts

Ta opp på video Google hangouts og kople din Youtube kanal til Google+ , noe som synligjør dine videoer

Engagement

Vær proaktiv, avslutt dine poster med et spørsmål for å skape diskusjon

Community

Andre kan anbefale ditt firma til ulike sirkler, noe som øker synligheten

Kampanjer

Lag kampanjer som kan repeteres og gjør det enkelt for brukerne ved å utvikle en unik hashtag

+ tegnet

Bruk + frafor navn når du reposter andres poster i populære kategorier på G+

Andre plattformer

Kople deg til andre plattformer med din G+ konto for å generere mere trafikk

Engasjemang

Lytt til hva som engasjerer ditt publikum, dette hjelper deg å engasjere deg i de riktige emner.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

Hvordan kan jeg dra fordeler av dette?

Hver av Google sine produkter som Google+ Lokal inkorporer vil ha forskjellige fordeler for din business. Men den mest fundamentale fordelen ved det å eie en Google+ Lokal forretnings ide er at din business har muligheten til å bli funnet av flere folk i ditt lokale område gjennom et Google søk.

 

Økning i den organiske rangeringen

Hvis du gjør dette riktig vil du ha innflytelse på organisk ranking i søkemotorene. Folk søker på ord og uttrykk som du har som nøkkelord, de vil da finne deg på resultatsidene i Google, Yahoo eller Bing, hvor du er presentert med firmanavn, kontakt adresse, eventuelle åpningstider og billeder.

 

En plassering i Google Maps

Når folk søker etter en tjeneste i et gitt geografisk område, er en av fordelene med Google+ Local at din business kommer opp i Google sin kart-tjeneste (Google Maps) for relevante søk. Igjen, her kan du påvirke hva du vil at folk skal vite om deg og din business: addresse, retning, telefon nr, eller hva dine åpnings tider er.

 

Google Rangering

Du har sikkert registrert at etter et søk returnerer resultatene med en gullstjerne. Dette er en del av et rating system som Google tilbyr forretninger. Disse rating-systemene er bygget på anbefalinger og rangeringer som dine kunder har gjort for din business. Jo høyere antall med positive anbefalinger, des bedre for din business. Du bør følge med på beskrivelser av din forretning fordi en negativ omtale kan skade mye. Gi positive tilbakemeldinger på god omtale, men ta også kontakt med negative beskrivelser for eventuelt å oppklare misforståelser. Å være proaktiv her kan være bra for din forretning.

 

Hvordan forbedrer jeg min Google Plus Local Listing?

Der er mange metoder å gjøre det på. F.eks at din visning side er bedre eller utmerker seg i forhold til konkurrentene.

Du kan laste opp dine egne billeder som gir potensielle kunder en visuell forståelse om hva du gjør. Dette er spesielt nyttig for restauranter eller fachions butikker hvor du kan belyse dine produkter. Driver du med spa virksomhet eller tannlege-kirurgi kan du belyse dette ved hjelp av foto.

 

Legg video til mixen.

 

Å legge inn en video om hva du driver med kan virkelig knytte din klienter til din forretning. Men viedoene må være informative, det må være stil og kvalitet over presentasjonen. Videoen kan f.eks vise en tur gjennom forretningslokalene, med vekt på informasjon som er nyttig for klientene. Dette vil gi mere liv til nettsiden din. All informasjon på din Google+ lokale nettside må være oppdatert med riktig informasjon.

 

Author Rank

Google vil rangere innhold basert på hvem som publiserte det, ikke bare på hvor mange linker artikkelen har. Så de laget Agent Rangering som en algoritme for å rangere innhold basert på innholdets «Agent». Ideen er å rangere en persons innhold basert på personenes populæritet (rykte). Akkurat som Side Rangering, Author Rank vil gi et individ poeng basert på faktorer som kommentarer, sosial deling og linker som innholdet mottar.

Authority

Authorank, the human factor of ranking

  • Rel = "Author" *Personal*

  • Rel = "Publisher *Business*

  • Rel "Author" claims *Articles*

  • Rel "Publisher" claims *Sites*

Rel = "Author" = Ties *Personal* G+ profile to individual *Articles*

Rel = "Publisher" = Ties *Business* G+ Pages to *the wole Site*

 

Google+ Som Forretningsmodell

Skap en Sosial Business

Hvorfor skal du vurdere Google+ i din Sosiale Media Markedsføringsplan

  1. Sanntids temastrøm

  2. Bedre synlighet i søkemotorene

  3. AdWords (PPC) kampanjer

  4. Videosamtaler og samarbeid

  5. Authorship og Google local

 

  • Prat med kunder ansikt til ansikt via brukervennlig nettprat

  • Del Videoer, billeder og kampanjer i innleggene dine og få tilbakemeldinger

  • Del kundene inn i Grupper (Sirkler), etter interesse eller nisje, geografi kjønn eller alde

 

Bygg dine kretser

  Circles

Sirkelteknologien i Google+ lar deg målrette dine innlegg som du deler på din profil på Google+ på en effektiv måte. Dette gjør Google+ på en meget effektiv og brukervennlig måte. Ta deg tid til å katalogisere dine ringer effektivet, og du vil ha store fordeler av dette i fremtiden.

 

Google Hangouts (Nettprat)

Med Google hangouts kan du ha stor innflytelse på dine kunder ellerf følgere, det er morsomt og informativt. Innviter industri folk i din nisje, bloggere, dine slektninger og få dem engasjert i et emne du brenner for.

 

Om det å Dele: Deler du riktig?

Hvis du deler en original post bør du ikke bare trykke del knappen uten å skrive noe selv.

Hvis du deler en original post noen andre har forfattet, ikke bare trykk på knappen uten å skrive noe. Der er en grunn til at du deler posten og forhåpentligvis er det fordi du mener den har verdi, utdanning, humor, etc. Hvis dette er tilfellet, så si det.

Gi en liten beskrivelse av hva artikkelen handler om, hvorfor du likte den, eller et eller annet! Der er noen få tilfeller at det å ikke skrive noe er ok. Det er også en god ide å nevne forfatteren, fordi dette stadfester forfatteren som opphav til artikkelen. Hvis du videredeler en post, (re-share), er det også bra å nevne navnet på den som delte den med deg. (de får da kreditt i ripples strukturen)
Kan du dele alt? Ja, men spør deg selv dette: hva er det jeg har fordel av her, hvil dette tjene mine mål, Svaret er enklelt. 
Måling av Aktiviteter

 

Google Plus Communities (Grupper)

Kan være til mere nytte enn du aner.

Google Plus Communities er en utmerket måte å kople likesinnede folk sammen, og vi kan ane at denne typen teknologi kan erstatte det vi kaller Forum på nettet. Men her må man være varsom, hvis du har et forum som er vitalt for deg og din business. Og du selv har kontroll ved å ha det på ditt eget Domene, er det bedre enn å leie på tredjeparts domene. (bedre å eie enn å leie). Vi har sett noen ganger at Google avslutter en tjeneste som mange bruker, dette må man også ta i betrakning. Når det er sagt kan vi ane store fordeler ved å ta i bruk Google+ Communities for din business.