AdWords Annonser, (Målretting.)

 

Innstillinger

 

Hvordan du målretter kampanjer er viktig for hvor vellykket Adwords kampanjer blir. Fordelene med hver målretting-innstilling kan bidra til at du kaprer flere potensielle forretnings muligheter.

 

 

1. Nettverk og Enheter

 

 

 

Valg av nettverk

Bruk kampanjeinnstillingene for å velge hvilke nettverk annonsene skal bli vist på. Annonsene kan bli vist for potensielle kunder i Google søke- og displaynettverk.
 
  • Google søkenettverk er en gruppe med søkerelaterte nettsteder der annonsene dine kan bli vist, innbefattet Google søk og søkepartnernettsteder.
  • Google displaynettverk er en samling partnernettsteder og bestemte Google nettsteder som Adwords annonser blir vist på.
 

 

 

Valg av enheter

 

 

 

Med Adwords kan annonsene bli vist for folk på flere enheter. Du kan justere bud og vise brukeren annonser ut fra hvor de er, hvilke enheter de bruker og hvilke tid på døgnet det er.

Tips

Hold Søke og Banner kampanjene adskilt ved å lage spesifikke kampanjer for hvert nettverk. Ettersom annonsering strategien er forskjellig for søke og banner kampanjene, skal kampanjeinnstillingene også være forskjellige.

 

 

  1. Målretting Steder

 

 

 

Innstillinger for målrettede steder avgjør hvilke geografiske områder annonsene vises på. Du kan velge å målrette annonsene etter land, område eller by.

Det er også mulig å konfigurere tilpassede mål, slik at kampanjene når ut til brukere innenfor en angitt radius rundt din bedrift. Denne tilpassingen er svært nyttig for stedspesifikke kampanjer.

Tips

Når du ser på målretting-alternativer, må du ta dine aktiviteter og målområder med i betraktningen. Du kan også bruke målretting alternativer for å utelate geografiske områder. For eksempel i områder du ikke leverer.

 

 

Webhosting på den enkle måten

Webhosting for både privat bruk og firmakunder. Om det er din første nettside eller du er en erfaren bruker. En webhosting pakke fra oss gir deg alt du trenger. Opprett nettsidene dine med Web Editor, (ingen programmering trengs) eller innstaller din egen Blogg (WordPress).

 

 

 

Ditt Eget Sted På Nettet

 

Bygg dine egne Nettsider med et enkelt Nettsidebygger-program, enten det er din første webside eller du er en erfaren bruker, en webhosting-pakke som gir deg alt du trenger.

 

Lag din egen nettside med Nettsidebygger programmet og publiser opp til 5 sider uten koding (og du kan alltid publisere mer enn 5 sider med Nettsidebygger Premium), eller du kan bruke 1-klikks WordPress innstallasjon.

 

Wordpress er det mest brukte Blogg programmet på nettet. WP blir også mye brukt til innholdsstyring på nettsteder. (Content Management).

Logg bare på via Kontrollpanelet, og med noen få klikk er du klar. Du trenger ikke komplisert programvare eller engang å tenke på koden. Start med en mal, og gjør den din egen ved å legge til innhold og sider. Ditt webhotell inkluderer ditt eget domene, 15 GB lagringsplass og fri trafikk.

 

Alt dette for bare Kr 17,- pr mnd.

Markedsføring på nettet

Fremtiden er her nå, skal du henge med i markedsføring-karusellen og trygge deg og ditt firma's økonomiske fremtid må du starte nå. Å lære seg nye markedsførings modeller tar tid og lærekurven kan være bratt for mange.

Den perfekte Digitale markedsføring på nettet får man ved høy relevans kombinert med høy troverdighet i kommunikasjonen. Sosiale nettsider er laget for involvering, derfor fungerer ikke markedsføring på samme måte der. Forbrukere vil fort gjennomskue annonsører som ikke bruker disse kanalene med troverdighet og relevans.

Annonsørene bør derfor undersøke sine digitale kampanjer's relevans og troverdighet mot sine målgrupper for å få best mulig effekt. Så den største suksessen i sosial medier får man når dialogen er troverdig og relevant.

 Markedsføring på nett handler om å:

Finn dine kunder i ditt nærområde eller i et geografisk utvidet område med nettmarkedsføringsmetoder som søkemotoroptimalisering (SEO), nettannonsering, (PPC) nettanalyser. Dra nytte av ulike nettbaserte verktøy – enkelte er gratis, andre ikke – som kan hjelpe deg med å målrette markedsføringen og budsjettet mer presist mot en målgruppe som leter etter det du tilbyr. 

I dagens digitale markedsførings landskap er det meget viktig at kampanjene kan vises på ulike typer skjerm størrelser på en god visuell måte.

 Søkemotorene:

Her når du kundene som søker etter deg ved å vise relevante annonser øverst og på høyre side av en  søkeresultat side. Alle innretninger som brukes til søk: Mobil / Lesebrett / PC, viser annonser i søkeresultatene.

Sosial Business

Det er forskjell på å markedsførei de sosiale mediene og det å skape en sosial business. Noen betrakter de sosiale medier kun som en markedsførings kanal, med varierende resultater. Andre ser på fungsjonalitet som en mulighet til endring, endring av relasjonene til omverdenen. Det er dette som kalles Sosial Business. Man må tydelig definere mål for hva man ønsker å oppnå ved disse sosiale grepene: Økt kundelojalitet, produktivitet, innovasjon eller en mer endringsorientert bedrift.

 Online Video er det som vokser raskest for for display annonsering nå.

Veksten i 2012 på annonsering i Youtube:

Youtube nådde 800 millioner seere i 2012, og det betyr store muligheter for annonsører på denne plattformen. Les mer om den voksende muligheten på Youtube her. 

Youtube One Cannel

Med denne oppgraderingen av Youtube er du mer enn summen av det du laster opp. På denne nye kanalen fungerer merkevarebygging på tvers av enhetene. Du kan nå ut til seerne uten at de er registrert i Youtube. Imidlertid kan alle dine seere bli abonnementer, du må bare overbevise dem. Du kan legge ut promoterings videoer som bare vises for seere som ikke har registrert seg. Dette er den perfekte muligheten til å vise dine seere hva kanalen din handler om, og hvorfor de bør abonnere.

Youtube Analytics

 

Med Youtube Analytics kan alle som har lastet opp videoer på Youtube analysere resultatene, forstå bedre sine målgrupper og måle globalt engasjemang.

Annonsering på Mobile Enheter

Med Google sin annonserings teknikk på mobile enheter, kan du nå kundene som er på farten. Annonsene vises på søkeresultatsidene eller på andre nettsteder som er tilknyttet Google sitt annonseleveranse system,  Adsense. Dette kalles Display nettverket. Dette er et enormt nettverk med en stor rekkevidde.

Ettersom folk i økende grad tar ibruk mobile enheter er det kritisk for forretninger hvordan folk bruker disse på web, og hvordan man oppnår konverteringer på dette mediet.

 

Les mer om hvordan folk bruker mobil på Nettet.

 

Google+ for business

Google+ gjør at de tingene du allerede gjør på Google, blir gjort på en bedre måte. Dine annonser blir mere relevante, du når dine kunder på nye måter og anbefalinger fra dine loyale kunder blir mere til nytte. Google+ hjelper deg å bygge et samfunn som vokser med din business over hele nettet. 

Google Tag Manager

Med Tag Manager blir digital markedsføring mye enklere. Hvis du vil fokusere på markedsføringen istedet for teknologien, bruker du Tag Manager til å oppdatere alle tagger på dine nettsider, ekelt og gratis, når du vil eller har tid, uten å plage IT avdelingen.