Markedsføring på nettet

Fremtiden er her nå, skal du henge med i markedsføring-karusellen og trygge deg og ditt firma's økonomiske fremtid må du starte nå. Å lære seg nye markedsførings modeller tar tid og lærekurven kan være bratt for mange.

Den perfekte Digitale markedsføring på nettet får man ved høy relevans kombinert med høy troverdighet i kommunikasjonen. Sosiale nettsider er laget for involvering, derfor fungerer ikke markedsføring på samme måte der. Forbrukere vil fort gjennomskue annonsører som ikke bruker disse kanalene med troverdighet og relevans.

Annonsørene bør derfor undersøke sine digitale kampanjer's relevans og troverdighet mot sine målgrupper for å få best mulig effekt. Så den største suksessen i sosial medier får man når dialogen er troverdig og relevant.

 Markedsføring på nett handler om å:

Finn dine kunder i ditt nærområde eller i et geografisk utvidet område med nettmarkedsføringsmetoder som søkemotoroptimalisering (SEO), nettannonsering, (PPC) nettanalyser. Dra nytte av ulike nettbaserte verktøy – enkelte er gratis, andre ikke – som kan hjelpe deg med å målrette markedsføringen og budsjettet mer presist mot en målgruppe som leter etter det du tilbyr. 

I dagens digitale markedsførings landskap er det meget viktig at kampanjene kan vises på ulike typer skjerm størrelser på en god visuell måte.

 Søkemotorene:

Her når du kundene som søker etter deg ved å vise relevante annonser øverst og på høyre side av en  søkeresultat side. Alle innretninger som brukes til søk: Mobil / Lesebrett / PC, viser annonser i søkeresultatene.

Sosial Business

Det er forskjell på å markedsførei de sosiale mediene og det å skape en sosial business. Noen betrakter de sosiale medier kun som en markedsførings kanal, med varierende resultater. Andre ser på fungsjonalitet som en mulighet til endring, endring av relasjonene til omverdenen. Det er dette som kalles Sosial Business. Man må tydelig definere mål for hva man ønsker å oppnå ved disse sosiale grepene: Økt kundelojalitet, produktivitet, innovasjon eller en mer endringsorientert bedrift.

 Online Video er det som vokser raskest for for display annonsering nå.

Veksten i 2012 på annonsering i Youtube:

Youtube nådde 800 millioner seere i 2012, og det betyr store muligheter for annonsører på denne plattformen. Les mer om den voksende muligheten på Youtube her. 

Youtube One Cannel

Med denne oppgraderingen av Youtube er du mer enn summen av det du laster opp. På denne nye kanalen fungerer merkevarebygging på tvers av enhetene. Du kan nå ut til seerne uten at de er registrert i Youtube. Imidlertid kan alle dine seere bli abonnementer, du må bare overbevise dem. Du kan legge ut promoterings videoer som bare vises for seere som ikke har registrert seg. Dette er den perfekte muligheten til å vise dine seere hva kanalen din handler om, og hvorfor de bør abonnere.

Youtube Analytics

 

Med Youtube Analytics kan alle som har lastet opp videoer på Youtube analysere resultatene, forstå bedre sine målgrupper og måle globalt engasjemang.

Annonsering på Mobile Enheter

Med Google sin annonserings teknikk på mobile enheter, kan du nå kundene som er på farten. Annonsene vises på søkeresultatsidene eller på andre nettsteder som er tilknyttet Google sitt annonseleveranse system,  Adsense. Dette kalles Display nettverket. Dette er et enormt nettverk med en stor rekkevidde.

Ettersom folk i økende grad tar ibruk mobile enheter er det kritisk for forretninger hvordan folk bruker disse på web, og hvordan man oppnår konverteringer på dette mediet.

 

Les mer om hvordan folk bruker mobil på Nettet.

 

Google+ for business

Google+ gjør at de tingene du allerede gjør på Google, blir gjort på en bedre måte. Dine annonser blir mere relevante, du når dine kunder på nye måter og anbefalinger fra dine loyale kunder blir mere til nytte. Google+ hjelper deg å bygge et samfunn som vokser med din business over hele nettet. 

Google Tag Manager

Med Tag Manager blir digital markedsføring mye enklere. Hvis du vil fokusere på markedsføringen istedet for teknologien, bruker du Tag Manager til å oppdatere alle tagger på dine nettsider, ekelt og gratis, når du vil eller har tid, uten å plage IT avdelingen.