AdWords Annonser, (Målretting.)

 

Innstillinger

 

Hvordan du målretter kampanjer er viktig for hvor vellykket Adwords kampanjer blir. Fordelene med hver målretting-innstilling kan bidra til at du kaprer flere potensielle forretnings muligheter.

 

 

1. Nettverk og Enheter

 

 

 

Valg av nettverk

Bruk kampanjeinnstillingene for å velge hvilke nettverk annonsene skal bli vist på. Annonsene kan bli vist for potensielle kunder i Google søke- og displaynettverk.
 
  • Google søkenettverk er en gruppe med søkerelaterte nettsteder der annonsene dine kan bli vist, innbefattet Google søk og søkepartnernettsteder.
  • Google displaynettverk er en samling partnernettsteder og bestemte Google nettsteder som Adwords annonser blir vist på.
 

 

 

Valg av enheter

 

 

 

Med Adwords kan annonsene bli vist for folk på flere enheter. Du kan justere bud og vise brukeren annonser ut fra hvor de er, hvilke enheter de bruker og hvilke tid på døgnet det er.

Tips

Hold Søke og Banner kampanjene adskilt ved å lage spesifikke kampanjer for hvert nettverk. Ettersom annonsering strategien er forskjellig for søke og banner kampanjene, skal kampanjeinnstillingene også være forskjellige.

 

 

  1. Målretting Steder

 

 

 

Innstillinger for målrettede steder avgjør hvilke geografiske områder annonsene vises på. Du kan velge å målrette annonsene etter land, område eller by.

Det er også mulig å konfigurere tilpassede mål, slik at kampanjene når ut til brukere innenfor en angitt radius rundt din bedrift. Denne tilpassingen er svært nyttig for stedspesifikke kampanjer.

Tips

Når du ser på målretting-alternativer, må du ta dine aktiviteter og målområder med i betraktningen. Du kan også bruke målretting alternativer for å utelate geografiske områder. For eksempel i områder du ikke leverer.