Bruk Google Analytics til å forbedre ditt nettsted.

 

Programvare som analyserer din business på nettet er uunværlig. Å ta ibruk Google Analytics er en av de enkleste metodene for å gjøre dette og er spesiellt nyttig for små foretakseiere som blogger mens de er på reise. Analytics lar deg få tilgang til generelle statistikker og mere spesifikke. Du får tilgang til både generell og øyeblikks statistikk ned til de små detaljer, i oversiktlige rapporter. Her er noen pungter som Google analytics vil fortelle deg om dine nettsider:

                                                             Dette du også kan bruke programmet til.

Google Analytics og Annonsering:

Dra fordel av dine kunnskaper:

Vær på rett plass til rett tid. Vis dine annonser nøyaktig når folk søker på Google etter det du har å tilby

Bruk dine Analyse data for å lære hvilke nøkkelord folk bruker for å finne ditt nettsted akkurat nå. start med å målrette mot disse nøkkelordene.

Hold øye med bunnlinjen
Kople sammen din Adwords og Analytics konto for å finne ut hvor mye trafikk annonsene dine genererer til dine sider og sammenlign med andre kanaler.

 

 

Rapport side

 

Universal Analytics

 

Med Universal Analytics fra Google får du maksimalt ut av din Rapporter

Universal Analytics kan brukes på flere innretninger både On og Offline.

Universal Analytisk gir nye muligheter slik som kryss plattform og mobil app analysering, og også muligheten for å innkorporere data fra offline kilder. Måling i dag utvikler seg fra teknologi som teller trafikk til nettsider inn i et bredere system som måler din effektivitet i annonsering, salg, support og re-salg. Universal Analytisk er ment å hjelpe forretnings eiere å forstå forandringene multi innretningene: PC / Lesebrett og smart telefoner bringer med seg.

Universal analytisk, som bruker forskjellige innsamlings metoder og også innvolverer oppsett av en nyCODE SNIPPET på forretnings nettsteder, fokuserer på å gi online forretninger en bedre forståelse på hvordan deres kunder oppfører seg på sidene på de ulike plattformene.

Hjelp i Google Analytics på Norsk

 

Nettleseren og operativsystemet dine besøkende bruker.

 

 

Hvor mange mennesker er overhode ikke interessert i det hele tatt.

Hvor kommer de fra, Internet explorer eller Crome, Analytics forteller deg det. Nettside rapportene vil vise deg hvilke nettlesere som brukes og hvor ofte. Dette er nyttig fordi enkelte ting du har på nettsidene dine kan være inkompatibelt med visse nettlæsere og operativsystemer. Hvis en annseelig mengde av dine besøkende bruker systemer som ikke passer til dine nettsider, kan det være på sin palss for deg å finne ut av problemet. Nettlæser valget sier mye om dine besøkende. Bruker de fleste Internet explorer eller Safari bør nettstedet ditt være ekstra brukervennlig og enkel å navigere på, fordi dette er brukere som ikke nødvendigvis er de som er de tyngste brukerne av internet. Erfarne brukere er ofte Crome eller Fitrefox brukere.

 

Ditt nettste kan ha allverdens mengde med «hits» men vist ikke folk finner veien til ditt nettsted og blir værende der for å utforske sidene dine, er det vanskelig å vokse på nettet. For å hjelpe deg å forstå bedre hvorfor folk , og hvor mange som blir værende på nettsidene dine, har Google Analytics en fungsjon som kalles «Bunch Rate Breakdown». Så hva er «Bunch Rate»? Det er den delen av dine besøkende som ikke klikker seg videre på ditt nettsted, til andre av dine sider, men forlater nettstedet ditt uten å gjøre noe som helst. En høy Bounce Rate indikerer at ditt nettsted ikke gjør noe særligt godt inntrykk på de besøkende. Det er viktig for deg å vite hvor mange sidevisninger folk gjør når de er på ditt nettsted. Hvis folk ikke ser på mere enn en, to eller tre sider er det tid for en redesign av nettsidene, eller i det minste redesign av innholdet.


 

Hva er det som gjør at folk kommer til ditt nettsted?

 

Hva er det som gjør at folk kommer til ditt nettsted?

Sannsynligvis vil din Analyse rapport på dine nøkkelord vise en liste av ord og fraser som er relatert til din virksomhet, vise seg å være hovedårsaken til den trafikken du mottar. Når du sammenligner denne informasnonen med hvor mange nye besøkende som kommer til nettstedet med hvor mange som er retunerende, (har vert her før) kan dette vere et grunnlag til å bygge en markedsførings-strategi på. Hvis du vet hvilke ord og setninger som får folk å komme til dine sider, kan du se bakover og utvikle annonserings strategier som fokuserer nettopp på disse ordene eller frasene.   

Sannsynligvis vil din Analyse rapport på dine nøkkelord vise en liste av ord og fraser som er relatert til din virksomhet, vise seg å være hovedårsaken til den trafikken du mottar. Når du sammenligner denne informasnonen med hvor mange nye besøkende som kommer til nettstedet med hvor mange som er retunerende, (har vert her før) kan dette vere et grunnlag til å bygge en markedsførings-strategi på. Hvis du vet hvilke ord og setninger som får folk å komme til dine sider, kan du se bakover og utvikle annonserings strategier som fokuserer nettopp på disse ordene eller frasene. 

 

Folk surfer på nettet mens de er på reise.

Med introduksjonen av smartelefoner og lesebrett betyr at du må holde deg «up to date» på denne teknologien også.

Hvis en anseelig andel av dine besøkende finner deg ved hjelp av mobile enheter, kan Google Analytics vise deg om nettstedet ditt er mobil-vennlig og tilgjengelig for disse nye innretningene.

Når du mottar en million klikk.

Eller andre typer milepæler kan du legge inn varsler på Google analytics. Opp elle nedgang i trafikken kan gi varsler på mobiltelefonen. Alarmfungsjonen i Google Analytics gir deg øyeblikks varsler på PC, Lesebrett eller telefon, og lar deg vite når du må handle, f.eks at du er i faresonen når trafikken halveres av en eller annen grunn.

Google Analytics
Enterprise-class web analytics delivered on Google's world-class platform

The  Analytics Acdemy

More: google.com/analytics