Innholds markedsføring

       

 

 

      

 

Content marketing er et samlebegrep som dekker alle markedsførings formater som innvolverer forfatting og deling av innhold med den hensikt å tiltrekke og engasjere et klart definert publikum. Innholdsmarkedsføring handler om å levere informasjon til prospekter og kunder som igjen fører til profitt. Fordelene med innholdsmarkedsføring er loyale kunder, skape oppmerksomhet og forbedre merkevarens rykte.

 

 

Hvem kan drive med innholdsmarkedsføring!

            "Alle som har en historie å fortelle."

 

 

  Grunnleggende kjennetegn ved innholdsmarkedsføring:

 

  • Redaksjonelt innhold, Man bør fortelle en relevant og verdifull historie og den må være informativ, undervisende, inspirerende og/eller underholdende
  • Understøttet av markedsføring. Det skapte innholdet må også ha underliggende salgs- og markedsføringsmål som en bedrift, forening eller institusjon forsøker å oppnå.
  • Kundeatferd. Innholdet må prøve0 å opprettholde eller endre mottakerens atferd.
  • Multikanal. Audio, video, Print, digitalt, events. Kan, men må ikke være integrert.
  • Spisset mot en konkret målgruppe. Dersom du ikke kan forklare hvem målgruppen er – så er det ikke innholdsmarkedsføring.

Nye SEO Regler! - Forskjellen, stort sett, er at innholds markedsføring skaper innhold som mennesker vil lese, mens SEO biten skaper innhold som søkemotorene ser. Disse to biten henger nøye sammen. Men for ikke så lenge siden ble innhold skapt, som ikke var verdt engang å lese, mens søkemotorene inndekserte og rangerte de høyt. Dette er ikke tilfelle lenger.

 

 

 

 

  "Content marketing» handler om å lage innhold som engasjerer, opplyser og løser problemer for publikum, hvor oppmerksomhet om din merkevare er underordnet nytten du tilfører mottakeren. Dette ligner mer på relasjonsbygging og kundepleie enn på tradisjonell markedsføring. Men likefullt er det en av de beste formene for markedsføring som finnes: Det kan være vesentlig billigere enn annonsering, det har lavere terskel for involvering, og det gir sterkere tilknytning.

 

 

Optimal andvendelse av

Innholdsmarkedsføring

 

Skap rett innhold å formidle til et riktig 

publikum.

Folk reagerer mindre nå på tradisjonelle annonser når de skal bestemme seg for handle. De vil istedet ha verdifull informasjon.

 

Innhold spres via sosiale nettverk og genererer en

verdifull munn til munn eksponering til kunder som
er i kjøpsmodus.

 

Regler for optimalisering (SEO) i Innholdsmarkedsføringen

  1. Lag innhold som folk får lyst til å dele.
  2. Gjør et søk etter de riktige nøkkelordene, kast ikke bort tiden med å skrive om ting som ikke folk bryr seg om.
  3. Plasser alt innholdet på samme domene/subdomene. (e.g. Ikke bruk: blog.minside.no, bruk minside.no/blog)
  4. Stå for noe, og skriv om det. Folk kjøper ikke det du gjør, de kjøper hvorfor du gjør det.
  5. Ikke separer Logoen/merkevaren fra innholdet.

Innholdsmarkedsføring handler mye om sosial trafikk og til rett tid. De bygger søkemotor ranking av arkivene som er nesten som et biprodukt av godt sosialt innhold.

 

  • Dine kunder ønsker underholdning
  • og informasjon - mer enn reklame,
  • noe som setter krav til den kommu-
  • nikasjonen du utøver og setter også
  • krav til deg som avsender.
  • Du trenger godt innhold til dine
  • nettsider, noe som skaper liv til
  • dine sider. Løpende nyheter om
  • din bransje skaper synlighet og
  • trafikk i søkemotorene. 
  • Mobile terminaler er blitt
  • vel så viktige på web. iPhone,
  • iPad, Android eller
  • windows mobile, alt handler
  • om tilstedeværelse.

Innholds markedsføring er den billigste og mest effektive metode å arbeide med optimalisering (SEO) i disse dager. Å skrive kvalitets innhold er både raskere og billigere enn å bygge dem manuellt, det er også naturlig å dele innholdet i sosiale media som: Twitter, Facebook, Google Plus and Pinterest.” En som har som strategi å produsere innhold og distribuerer det på tvers av varierende kanaler bygger også merkevaren som blir gjennkjent i sosiale kanaler. Det ultimate må med en god innholds strategi er å drive mere trafikk til nettsidene.

 

 

Voks på nettet med Google

Serch Console 

 

Search Console   [Webmaster Tools]

 

Search Console er en gratis tjeneste som Google tilbyr folk som vil gjøre business på nettet. Programmet hjelper deg å overvåke og vedlikeholde ditt nettsted i søkemotoren til Google og andre søkemotorer. Du kan bruke Search Console til å forstå hvordan Google ser på dine sider og se rapporter om dine sider's synlighet på Google. Du kan også bruke den til tilbakemeldinger, og problemer på dine sider som kommer frem i rapportene. Search Console inneholder også et diagnose verktøy som hjelper deg å forstå og fikse potensielle problemer.

  Du kan lære mer og registrere deg for programmet her:

 

PPC

 

Annonser med Google

 

Hvordan virker annonsering på Google? Det starter når en person skriver inn et ord eller setning som handler om hva han ønsker å finne på Google sin søkemotor. Google viser så en side med resultater som hjelper personen å finne relevante nettsider, inkludert med annonser som viser produkter eller tjenester som er relatert til det ordet eller tekste personen brukte i søkemotoren. Hvis personen så klikker på en av annonsene blir han ledet videre til en nettside som eies av annonsøren.

Annonsører har to muligheter å velge mellom: AdWords og AdWords Express. Begge er “pay-per-click” modeller, som betyr at du betaler kun når noen klikker på annonsene. Begge viser annonser på Google søk, mobile annonser og på relaterte nettsteder.

AdWords er en plattform for erfarne brukere som trenger gode kontroll verktøy og rapporter til sine kampanjer. For å få gode resultater i Adwords trenger du daglig overvåkning og eventuelle justeringer.

Med AdWords Express får du automatisk overvåkning og eventuelt justeringer, og du trenger heller ikke en nettside. Dette gjør at du kan starte raske og enkelt.

  Lær mere om AdWords Express:

  Lær mer om AdWords: 

Mobil er viktig

Når du arbeider for å bli funnet på søkemotorene, ikke undervurder viktigheten av å bli funnet også på mobile enheter. Fire av fem konsumenter bruker søkemotorene til å finne lokale forretnings informasjon. Flere og flere mennesker bruker nå mobiltelefonen til å kople seg til nettet. Dette betyr at du må ha en mobil vennlig side.

Hva er en mobil vennlig side?:

  • En nettside som er designet for å virke på små skjermer
  • At det er enkelt å navigere v,hjelp av en finger.

En metode å forbedre din nettside på mobile enheter: eliminere oppgaver, Start med å tenke på dine mål: prøver du å skape et engasjement, mobil handel, registreringer, telefon, eller besøk? Tenk så på hvordan du kan redusere antall oppgaver for å nå disse mål. Husk på disse pungtene når du lager eller redesigner ditt nettsted.

  Her kan du evaluere nettstedet ditt, se hvor mobil vennlig den er med dette gratisverktøyet:

 

 

 

 

Google Analytics

 

For å forstå hvorfor noen besøkende til landing-siden din ikke handler, trenger du å vite hva de gjorde, (eller ikke gjorde) mens de var der. Dette kalles nettside analytics data og du kan bruke disse dataene til bedre å forstå styrken og svakhetene på ditt nettsted. Google tilbyr gratis et program kalt Google Analytics.

Google Analytics er et kraftig verktøy. Noen av de største aktørene på nettet bruker det, og hundre tusener av aktører på nettet bruker dette til sine data-analyser av sine rapporteringer.

Programmet hjelper deg å besvare spørsmål om hvor effektiv ditt nettsted er. Du kan se hvor de besøkende kommer fra, hvilke sider de besøkte og hvor mye tid de brukte der. Hvis du har et eCommerce nettsted, kan du se rapporter om handle aktiviteten, inkludert hvordan de forlot nettstedet ditt. Ved å bruke slike data kan du utarbeide smartere løsninger som sikkrer deg bedre handelsløsninger på sidene dine.

  Få deg en konto på Google Analytics her: 

 

 

 

Google Trends

 

 

 

 

 

 

Google Trends er en gratis web basert verktøy som viser den relative populariteten av forskjellige nøkkelord søk på Google over tid. Data blir presentert i en Graf på en skala fra 0 Til hundre, med 100 som det høyeste søkevolumet. Hvis der er tilstrekkelig med data kan Trends vise relaterte nyhets overskrifter fra toppsesonger, en prognose for søkevolum, relaterte populære søketermer og stigende søkevolum for visse ord og setninger, relaterte populære søk og «økende søkevolum» som viser stigende vekst i visse segmenter.

Der er mange måter å bruke Google Trends på. Finjustering av markedsførings meldinger ved å sammenligne popularitet av forskjellige ord eller setninger og finne hvilke sesong de blir brukt. Med data tilbake fra 2004 kan man se når folk søker på visse ord og hvordan det endrer seg gjennom året. Rapportene viser også hvor søkene hender, geografisk slik at du kan se hvor visse søkeord var mer populær enn andre steder i et gitt område.

  Test det ut her:

 

 

Google Alerts

 

 

Har du noen ganger lurt på hva folk sier om din forretning på nettet? Google tilbyr et gratis verktøy som sporer hva som blir publisert på web, Google Alert og her er hvordan det virker.

Ord eller setninger som du vil spore:

  • Navnet på din forretnig

  • Dine produkter

  • Dine tjenester

  • Ditt navn

  • Ansattes navn

  • Vktige industri termer

Nå når Google finner nytt online innhold som passer med dine termer, sender de deg en email med en overskrift, utdrag og en link til kilden. Innhold kan komme fra forskjellige kilder, som nyhets kilder, blogger, diskusjons videoer og bøker. Du kan spore opp til 1000 termer og motta meldinger en gang for dagen, en gang i uken eller når det hender.

  Sjekk Google Alert her:

Google Apps for Work

Google Apps for Work samler alle Google produkter som er til hjelp for forretninger på web og samler de i en pakke. Dette er alt-i-en suite som inneholder email for profesjonelle, kalender, lagring, tekstbehandling, regneark og presentasjon med mer. Mer enn fire millioner forretninger bruker Google Apps for Work. Det er enkelt og kostnadseffektivt som gjør det spesielt attraktivt for mindre foretak.

 

 

Google Apps for Work inkluderer følgende produkter:

Mail

Kontorpakke

Kaleder

 
  • Gmail for Work – Et kraftig email system, og dine egne email addresser, systemet er uten annonser, masse lagringsplass

  • Google Drive – Sikker lagring i nettskyen

  • Google Docs, Sheets, Slides, Forms – En samling produktivitets verktøy tekstbehandling,regneark, presentasjon, tegning og mere som gjør deg istand til sanntids samarbeid over nettet, og dette systemet er kompatibelt med MS Office filsystem.

  • Google Calendar and Hangouts – integreres på tvers av apps og bruker som tillater smarte tidsplaner, møtevirksomhet via HD video

Hva gjør dette systemet enkelt og kost-effektivt?

Dette er ikke programvare som man kan kjøpe og da er der heller ikke vedlikeholdskostnader eller oppgraderinger som må kjøpes. Alle tekniske detaljer har Google Apps gjort til sitt ansvar. All email, kontakter, kalendere og filer blir lagret på en sikker måte på Google sine servere og du har tilgang på alle dine data og programmer på alle enheter uansett hvor du er hvor du har en internett kopling Google tilbyr også 24/7 support.

Prøv dette gratis