Advertising på YouTube

 

 

 

 

 

 

  Mere enn en milliard mennesker besøker Youtube hver måned og ser på seks milliarder timer med Youtube videoer. Der er en mengde potenielle kunder og du kan bestemme hvor og for hvem en annonse vises og hvilke kunder som skal se dem.

Advertising på YouTube gir fordeler

Her noen av de fordelene:

  • Nå de rette menneskene. Du kan nå vise annonser til de rette mennesker basert på hvem de er, hvor de er, og hva som interesserer dem. Som eksempel kan du vise annonser folk mellom 18 og 34 år som bor i Oslo, elle kvinner som liker å reise.
  • Kople deg til publikum. Video annonser hjelper deg å få kontakt med potensielle kunder på en unik og memorabel måte. Du kan være personlig, dele din ekspertise med verden, eller ha fokus på deg selv og forklare hvorfor dine produkter og tjenester er de beste.
  • Betal for det du får. Med AdWords for video kan du betale en person (seer) aktivt velger din video, eller velger å fortsette å se din video samtidig samtidig som de browser video innhold.
  • Mål din suksess. YouTube's har gratis analytics verktøy som hjelpeer deg å finne ut hvem som ser på dine annonser og hvordan folk oppfører seg. 

Ad Formater på Youtube.

På YouTube kan seerne finne videoer på ulike måter: for eksempel på Youtubes søkeside, klikke på videoer som dukker opp i resultatet eller klikke på en video i hjemmeside strømmen. Dette betyr at du trolig finner flere folk som ser etter det du tilbyr.

Å nå ditt publikum

YouTube og Google Display Nettverket tilbyr noen metoder for å nå noen spesielle grupper folk:

  • Nøkkelord målretting kontekst: Målrett din annonser med nøkkelord som kopler nøkkelordene til innholdet på sidene dine. Dette virker på samme måte som kontekstuell målretting i displaynettverket, og appelerer til både Display Nettverket som til Youtube søke nettverket.
  • Demografisk: Nå folk ved å målrette mot alder og kjønn.
  • Vis innhold (topics): Nå folk basert på generellt innholds kategorier.
  • Bruker interesser: Nå folk med spesielle interesser.
  • Remarketing: Nå folk som tidligere har vært på nettsedet ditt basert på den interesse de viste i dine videoer eller Youtube kanal. Hvis du har koplet din Youtube konto til din AdWord konto finner du data om dette automatisk.

Din Youtube kanal og Google+

Hva er fordelen å kople min kanal?

Der er flere og fler goder med å integrere Youtube og Google fungsjonslitet, og hver uke kommer nye fungsjoner som gir deg fordeler. For å dra fordeler av disse endringene må du oppdatere din kanal til Google-Wide indentety system som virker både på Youtube og over hele resten av Google. Dette identitets systemet er styrt av Google+.