Innholds markedsføring

       

 

 

      

 

Content marketing er et samlebegrep som dekker alle markedsførings formater som innvolverer forfatting og deling av innhold med den hensikt å tiltrekke og engasjere et klart definert publikum. Innholdsmarkedsføring handler om å levere informasjon til prospekter og kunder som igjen fører til profitt. Fordelene med innholdsmarkedsføring er loyale kunder, skape oppmerksomhet og forbedre merkevarens rykte.

 

 

Hvem kan drive med innholdsmarkedsføring!

            "Alle som har en historie å fortelle."

 

 

  Grunnleggende kjennetegn ved innholdsmarkedsføring:

 

  • Redaksjonelt innhold, Man bør fortelle en relevant og verdifull historie og den må være informativ, undervisende, inspirerende og/eller underholdende
  • Understøttet av markedsføring. Det skapte innholdet må også ha underliggende salgs- og markedsføringsmål som en bedrift, forening eller institusjon forsøker å oppnå.
  • Kundeatferd. Innholdet må prøve0 å opprettholde eller endre mottakerens atferd.
  • Multikanal. Audio, video, Print, digitalt, events. Kan, men må ikke være integrert.
  • Spisset mot en konkret målgruppe. Dersom du ikke kan forklare hvem målgruppen er – så er det ikke innholdsmarkedsføring.

Nye SEO Regler! - Forskjellen, stort sett, er at innholds markedsføring skaper innhold som mennesker vil lese, mens SEO biten skaper innhold som søkemotorene ser. Disse to biten henger nøye sammen. Men for ikke så lenge siden ble innhold skapt, som ikke var verdt engang å lese, mens søkemotorene inndekserte og rangerte de høyt. Dette er ikke tilfelle lenger.

 

 

 

 

  "Content marketing» handler om å lage innhold som engasjerer, opplyser og løser problemer for publikum, hvor oppmerksomhet om din merkevare er underordnet nytten du tilfører mottakeren. Dette ligner mer på relasjonsbygging og kundepleie enn på tradisjonell markedsføring. Men likefullt er det en av de beste formene for markedsføring som finnes: Det kan være vesentlig billigere enn annonsering, det har lavere terskel for involvering, og det gir sterkere tilknytning.

 

 

Optimal andvendelse av

Innholdsmarkedsføring

 

Skap rett innhold å formidle til et riktig 

publikum.

Folk reagerer mindre nå på tradisjonelle annonser når de skal bestemme seg for handle. De vil istedet ha verdifull informasjon.

 

Innhold spres via sosiale nettverk og genererer en

verdifull munn til munn eksponering til kunder som
er i kjøpsmodus.

 

Regler for optimalisering (SEO) i Innholdsmarkedsføringen

  1. Lag innhold som folk får lyst til å dele.
  2. Gjør et søk etter de riktige nøkkelordene, kast ikke bort tiden med å skrive om ting som ikke folk bryr seg om.
  3. Plasser alt innholdet på samme domene/subdomene. (e.g. Ikke bruk: blog.minside.no, bruk minside.no/blog)
  4. Stå for noe, og skriv om det. Folk kjøper ikke det du gjør, de kjøper hvorfor du gjør det.
  5. Ikke separer Logoen/merkevaren fra innholdet.

Innholdsmarkedsføring handler mye om sosial trafikk og til rett tid. De bygger søkemotor ranking av arkivene som er nesten som et biprodukt av godt sosialt innhold.

 

  • Dine kunder ønsker underholdning
  • og informasjon - mer enn reklame,
  • noe som setter krav til den kommu-
  • nikasjonen du utøver og setter også
  • krav til deg som avsender.
  • Du trenger godt innhold til dine
  • nettsider, noe som skaper liv til
  • dine sider. Løpende nyheter om
  • din bransje skaper synlighet og
  • trafikk i søkemotorene. 
  • Mobile terminaler er blitt
  • vel så viktige på web. iPhone,
  • iPad, Android eller
  • windows mobile, alt handler
  • om tilstedeværelse.

Innholds markedsføring er den billigste og mest effektive metode å arbeide med optimalisering (SEO) i disse dager. Å skrive kvalitets innhold er både raskere og billigere enn å bygge dem manuellt, det er også naturlig å dele innholdet i sosiale media som: Twitter, Facebook, Google Plus and Pinterest.” En som har som strategi å produsere innhold og distribuerer det på tvers av varierende kanaler bygger også merkevaren som blir gjennkjent i sosiale kanaler. Det ultimate må med en god innholds strategi er å drive mere trafikk til nettsidene.