YouTube - Norges nest største TV-kanal
YouTube er en kanal som er enklere å nå de unge enn tradisjonell TV. Her kan du nå ut til nye og eksisterende kunder på YouTube med tekstannonser, bannerannonser, eller videoannonser. Daglig ser vi flere hundre millioner timer med video på YouTube. Over 1,6 millioner nordmenn bruker YouTube ukentlig eller oftere. Du bør være tilstede der målgruppen din er!
YouTube og annonsering
YouTube som er eiet av Google, er verdens nest største søkemotor, og et nettsted hvor folk i større og større grad henter sine impulser. YouTube-annonsering gir muligheten til å formidle ønsket budskap på den sterkeste måten, nemlig ved hjelp av video.
Hva er kostnaden ved det å markedsføre seg på YouTube?
YouTube har ingen oppstartskostnader eller fastpris når du bruker deres annonsesystem. Du bestemmer hvor mye du kan bruke av midler du ønsker på annonseringen. Avhengig av annonsetype, betaler du enten per visning, eller per klikk på annonsen.
YouTube har mange målrettings-metoder som sørger for at du kan nå akkurat den målgruppen som er interessert i å høre fra deg. Du kan for eksempel målrette mot demografi, geografi, interesser, søkefraser, innhold, kanaler, videoer osv. Så her har du adskillig bedre kontroll over hvem som får se video-annonsen din enn du har ved vanlig TV- eller radioreklame.
De ulike typer annonser på Youtube
I YouTube finnes det mange ulike annonsetyper, fra videoannonser og klassiske tekstannonser, til bannere. Du kan velge akkurat det formatet som passer best til ditt budskap.
De ulike annonseformatene som finnes er:
-
- Bannerannonser
- Overleggsannonser
- Videoannonser (som kan hoppes over)
- Videoannonser (som ikke kan hoppes over)
- Break-bumper-annonser
- Sponsede overleggskort
Se de ulike annonseformatene til YouTube.